Гранде пунто странен проблем

- Пропан-бутан<br>
- Метан
bobolin4o
КОЛЕГА
Мнения: 1718
Регистриран на: Чет Окт 13, 2005 9:15 pm
Местоположение: Велико Търново
Обратна връзка:

Гранде пунто странен проблем

Мнение от bobolin4o »

Монтирах преди няколко дена газ на Гранде Пунто 1.4 16 клапана 95 коня.
Газта е подадена с преходници под бензиновите дюзи, изпарителя държи перфектно налягане, никакви проблеми в поддържането на сместа във всички режими.
Проблемът е, че колата присецва само в режим на ускорение, но не на пълна газ, в диапазона 3000-4500 оборота. Тоест при подадена газ на около 80 процента. Нови свещи, нови 4 бобини, оригинал... проблемът остава. Усещането е за прекъсване на цилиндри, като сигналът от ламбда сондата е перфектен...
Питането ми е - някой правил ли е конкретно такава кола и имал ли е същия проблем?
TuningMaster Изображение
0887 704 900
stefo
КОЛЕГА
Мнения: 135
Регистриран на: Вто Май 11, 2010 8:09 pm
Местоположение: Казанлък

Re: Гранде пунто странен проблем

Мнение от stefo »

Нови не значи здрави колега. Сменям свещи на един Опел с Дис бобина. Старите нямам думи. Клиента отива и си купува Беру. Слагам, загрее ли колата прекъсва до няма и къде. Със старите мърка. Върнах му старите и още кара със тях. Върви му обяснявай свещите за смяна.Сигурен съм няма да ги смени докато не се издъни някоя.
bobolin4o
КОЛЕГА
Мнения: 1718
Регистриран на: Чет Окт 13, 2005 9:15 pm
Местоположение: Велико Търново
Обратна връзка:

Re: Гранде пунто странен проблем

Мнение от bobolin4o »

Съгласен съм с теб, колега, такива случаи и аз съм имал много. Конкретно в този обаче, проблемът не би трябвало да е в запалването, макар, че се държи по този начин. Написах, че съм ги сменил тези неща, за да не ме засипвате с препоръки да ги сменям...
Пак ще задам въпроса - някой от вас правил ли е такава кола и имал ли е такива проблеми?
TuningMaster Изображение
0887 704 900
stefo
КОЛЕГА
Мнения: 135
Регистриран на: Вто Май 11, 2010 8:09 pm
Местоположение: Казанлък

Re: Гранде пунто странен проблем

Мнение от stefo »

Не съм правил, но ми се струва запалване.
bobolin4o
КОЛЕГА
Мнения: 1718
Регистриран на: Чет Окт 13, 2005 9:15 pm
Местоположение: Велико Търново
Обратна връзка:

Re: Гранде пунто странен проблем

Мнение от bobolin4o »

Проблемът е локализиран и вече е решен компромисно.
Хватката е, че поради начина на обработка на бензиновите инжекторни времена от газовия комп, се получава фазово разминаване с подаването на газовия импулс (закъснява). Решението не бих казал, че е елегантно, но за сметка на това върши работа. Просто преместих реда на подаване на горивото с един цилиндър напред и се успа. Съответно, поради лошото превключване на газ на празен ход... вече обръща на 1500 оборота.
Поздрави!
TuningMaster Изображение
0887 704 900
caravel
КОЛЕГА
Мнения: 70
Регистриран на: Чет Мар 14, 2013 7:21 am

Re: Гранде пунто странен проблем

Мнение от caravel »

Хитро решение,така го "ядох" преди години, когато излезе Нисан Джук 1,6 с по две дюзи на цилиндър, докато не рзместих подаването на импулса към газовите дюзи тая кола не вървеше грам.Вече е на около 70 х. км. без проблем и някакви драми.
ipivan
КОЛЕГА
Мнения: 1118
Регистриран на: Сря Май 05, 2010 9:03 pm
Местоположение: Плевен

Re: Гранде пунто странен проблем

Мнение от ipivan »

Някои ГИ в софта имат опция за изпреварване впръскването на газта спрямо това на бензина.В мануала пише,че се ползва при прекалено дълги маркучи към колектора.Аз ги мразя тези тези преходи под бензиновите дюзи.Възможно е там да е проблема!
Не е срамно да не знаеш,срамно е да не учиш!
0887 91 78 79
ogromnii
КОЛЕГА
Мнения: 720
Регистриран на: Чет Окт 21, 2010 6:04 am
Местоположение: софия, павлово

Re: Гранде пунто странен проблем

Мнение от ogromnii »

не, проблема е в бавноразвиващите се газови контролери, които не се справят да обработват адекватно бензиновите импулси. браво на боболинчо, излезнал е елегантно от ситуация :) ще открадна идеята :idea:
bobolin4o
КОЛЕГА
Мнения: 1718
Регистриран на: Чет Окт 13, 2005 9:15 pm
Местоположение: Велико Търново
Обратна връзка:

Re: Гранде пунто странен проблем

Мнение от bobolin4o »

ipivan написа:Някои ГИ в софта имат опция за изпреварване впръскването на газта спрямо това на бензина.В мануала пише,че се ползва при прекалено дълги маркучи към колектора.Аз ги мразя тези тези преходи под бензиновите дюзи.Възможно е там да е проблема!
Практически няма как да "изпревари" газта, спрямо бензина... Газовият комп отчита началото на бензиновия импулс и в най-добрия случай ще отвори веднага и газовия инжектор. След завършване на бензиновия ще го отчете като дължина и ще пресметне дължината на газовия. Както знаете обикновено той е по-дълъг от бензиновия... ама какво се получава, ако трябва да е по-къс? Това едно... Второ, дори и да го пуска в момента на началото на бензиновия, пак имаме закъсняване - газовите инжектори, повечето и масовите "Рейл", "Валтек" и сродните им евтиняци отварят "бавно"... а и дългия път на горивото по ония ми ти маркучета... Ако знаех предварително, че ще имам проблем, щях да кажа на клиента, че уредбата му ще е по-скъпа с 500 лева заради марковите инжектори... как ли щеше да реагира? :lol: Колата е Пунто, нищо че е "Гранде".
Бая мислих снощи по този въпрос... Може би, ако се изчислява дължината на газовия импулс (за даден цилиндър) на база дължината на предходен бензинов импулс (от същия цилиндър) и се подава с по-ранна фаза изчислена според оборотите на двигателя и броя на цилиндрите му, при появата на бензинов импулс от предходен цилиндър... вероятно това е начина.
Както и да е, важното е, че излязох успешно от ситуацията, макар и да ме дразни начина. Интересното е, че за първи път се сблъсквам с този проблем, а все пак колата не е ФОРД!!! :mrgreen:

За преходниците - не виждам да има по-правилен начин да вкараш газта в тръбите, все пак и бензина влиза от там. Като минус единствено виждам, че бензиновият инжектор се изтегля с около 10 мм, и ако пръска под ъгъл, се получава малко нестабилна работа на празен ход...
TuningMaster Изображение
0887 704 900
emzo
КОЛЕГА
Мнения: 109
Регистриран на: Чет Ное 06, 2008 11:49 am
Местоположение: Стара Загора

Re: Гранде пунто странен проблем

Мнение от emzo »

За преходниците - правих такива на либра 1.8, максимално къси.
Инжекторите бяха iwp006 по спомен и пръскат под ъгъл.
ПХ си имаше идеален, обаче при потегляне се замисляше и като мине 1000 оборота се нормализираше.

Само че човека не искаше да дупчи колектора и не го бъркаше този дефект.
ipivan
КОЛЕГА
Мнения: 1118
Регистриран на: Сря Май 05, 2010 9:03 pm
Местоположение: Плевен

Re: Гранде пунто странен проблем

Мнение от ipivan »

bobolin4o написа:Практически няма как да "изпревари" газта, спрямо бензина...
Това имах в пред вид.
Изображение
Изображение
Който не знае Руски да е учил!
Не е срамно да не знаеш,срамно е да не учиш!
0887 91 78 79
bobolin4o
КОЛЕГА
Мнения: 1718
Регистриран на: Чет Окт 13, 2005 9:15 pm
Местоположение: Велико Търново
Обратна връзка:

Re: Гранде пунто странен проблем

Мнение от bobolin4o »

Е не съм казал, че няма газова система, в случая Ловато, която няма дадената функция.
Казах само, че практически няма как да стане буквално, а именно да се обработи конкретен бензинов импулс и да се подаде по-рано газов от самия същ бензинов! Под "обработка" имам в предвид, отчитане на продължителност и прилагане на сложната формула със променливите "основен коефициент", "температурна корекция", "корекция по налягане", "корекция по захранващо напрежение" и не на последно място "наличието на допълнително впръскване"... сто процента има и други фактори...
Е го че хората са написали - "при използването на тая функция, автоматично се изключва последователното превключване на цилиндрите при обръщане от бензин на газ"... Предполагам се сещаш защо? С една отметка в менюто на програмата се получава същото, което направих и аз, но с няколко...
"Само в краен случай..." :mrgreen:
TuningMaster Изображение
0887 704 900
Markony
КОЛЕГА
Мнения: 264
Регистриран на: Сря Май 14, 2008 4:58 am
Местоположение: Русе

Re: Гранде пунто странен проблем

Мнение от Markony »

Ъм,времената вървят в една таблица със 100 реда.При поискване може и да включиш х5...демек да чете импулса от преди 5 оборота и да ти го сфазира ,така че да компенсира 30см маркуч.Видях работни кодове от една италианска програма и някои от принципите на измерване.Нещата там изобщо не са логически подредени както ние си го представяме за съжаление.На практика времето на впръскване на бензиновата дюза преминава праз 6 формули,докато се получи точното число на газовото време.Не се препоръчва сфазиране ,защото при смяна на оборотите времената като цяло падат,а маркучите не се скъсяват :).Броя редове назад трябва да се променя динамично и точно това липсва в софтуера.С дадения коефициент за сфазиране решаваш проблема само при едни обороти.
Публикувай отговор