BMW 3 серия 1.9 М43В19(19 4Е 1) бензин/газ

- бензинови двигатели<br>
- дизелови двигатели<br>
- ABS<br>
- AirBAG<br>
- Климатици<br>
- Имобилайзери<br>
- Сервизни интервали(километражи)<br>
- Други системи
rudoni
КОЛЕГА
Мнения: 779
Регистриран на: Сря Авг 24, 2011 8:40 pm
Местоположение: Крумовград

BMW 3 серия 1.9 М43В19(19 4Е 1) бензин/газ

Мнение от rudoni »

Диагностиката показва следните живи данни:
...........
...........
входящ въздух 16кг
RPM 830об.
TTC 14-17гр.ПГМТ
CTS 68*С
...................
Коментарът ми е :удължена верига и от там недостатъчно пълнене и изтегляне на ъгълът при адаптирането
Питам:
- колко трябва да е ъгълът при тези обороти (за мен е много за бензинов мотор )?
- колко трябва да е въздухът(според мен малко) ?
Грешки-Ламбда регулиране(заради ГИ)
тестван с : INPA и Ауто ком -еднакви параметри.
С нами Бог!

0886 224486
presko79
КОЛЕГА
Мнения: 528
Регистриран на: Пон Мар 02, 2009 9:08 pm
Местоположение: gabrovo

Re: BMW 3 серия 1.9 М43В19(19 4Е 1) бензин/газ

Мнение от presko79 »

rudoni написа:Диагностиката показва следните живи данни:
...........
...........
входящ въздух 16кг
RPM 830об.
TTC 14-17гр.ПГМТ
CTS 68*С
...................
Коментарът ми е :удължена верига и от там недостатъчно пълнене и изтегляне на ъгълът при адаптирането
Питам:
- колко трябва да е ъгълът при тези обороти (за мен е много за бензинов мотор )?
- колко трябва да е въздухът(според мен малко) ?
Грешки-Ламбда регулиране(заради ГИ)
тестван с : INPA и Ауто ком -еднакви параметри.
Какво му е на това м43.Градусите са 14 ,а килограмите на МАФ до 51 или 250 бяха .
Бензина е за измиване на дизелови части.
rudoni
КОЛЕГА
Мнения: 779
Регистриран на: Сря Авг 24, 2011 8:40 pm
Местоположение: Крумовград

Re: BMW 3 серия 1.9 М43В19(19 4Е 1) бензин/газ

Мнение от rudoni »

И аз нали това питам защото нямам инфо за модела .Всички бензинови ДВГ имат аванс 5-8 гр.ПГМТ и с повишаване на оборотите се изтеглят на горе като стойности т.е. увеличава се предварениетоза да изгори пълно горивната смес.БМВ моторите са форсирани и очаквам по голяма стойност ,но чак толкова?!За втория проблем с МАФ-а : свикнал съм да ги чета в барове където ми е известно колко трябва да са ,но тук в кг и не знам ориентировъчните стойност за сверка.Много малко инфо имам за тоз мотор като параметри.Ако някой има,да удари едно рамо , моля!
С нами Бог!

0886 224486
Markony
КОЛЕГА
Мнения: 264
Регистриран на: Сря Май 14, 2008 4:58 am
Местоположение: Русе

Re: BMW 3 серия 1.9 М43В19(19 4Е 1) бензин/газ

Мнение от Markony »

Мафа/дебит/ как го четеш в барове колега?Мина една Z3ка миналата година,търсих днес логове,ама явно съм ги изтрил.
rudoni
КОЛЕГА
Мнения: 779
Регистриран на: Сря Авг 24, 2011 8:40 pm
Местоположение: Крумовград

Re: BMW 3 серия 1.9 М43В19(19 4Е 1) бензин/газ

Мнение от rudoni »

Става дума за други марки и модели.Освен да кача вакууммера и да меря ,ама колко трябва да е?Може и да импровизирам с един МАР от друг модел и марка и да го чета на живо ,но колко трябва да е тук?Пример - връзвам МАР от Опел 1.8 и го чета с Опком ,но колко трябва да е на този мотор1.9 ?
С нами Бог!

0886 224486
vanelino11
КОЛЕГА
Мнения: 115
Регистриран на: Съб Апр 11, 2009 8:53 pm
Местоположение: Сандански

Re: BMW 3 серия 1.9 М43В19(19 4Е 1) бензин/газ

Мнение от vanelino11 »

на тая кола на Мафа му дават 1.4 волта на празен ход което е около 50 кг. и 4 волта около 330 кг. на пълна газ
ivanovbg
КОЛЕГА
Мнения: 2273
Регистриран на: Сря Мар 11, 2009 8:00 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:

Re: BMW 3 серия 1.9 М43В19(19 4Е 1) бензин/газ

Мнение от ivanovbg »

Аз пък като гледам си е в норми. Аванса е по голям защото още не е загряла - 68С, като загрее на 90... и Мафа ще спадне на около 12-14. Корекцията по температура на въздуха също го увеличава аванса - студено си е времето :P
16 кг на час си е 4,44мг/сек - съвсем в норми в режим на загряване.
Та не разбрах има ли проблем или само се образоваме?
Обновяване/ъпдейт на всички Launch- Х431, Easidiag, Idiag, Mdiag...имам още в наличност 0898 60 72 67
rudoni
КОЛЕГА
Мнения: 779
Регистриран на: Сря Авг 24, 2011 8:40 pm
Местоположение: Крумовград

Re: BMW 3 серия 1.9 М43В19(19 4Е 1) бензин/газ

Мнение от rudoni »

Имаше проблем с МАФ и гърмеше ,тресеше ,неравномерна работа , липса на тяга ,трудно палене и т.н.Приспособили МАФ от Корса донесоха ми от Пасат 1.9 пак приспособен (знаете защо)и сверявам показанията за да копам по надълбоко.Последните данни които цитирах са с Пасатовия дебитомер Оправи се ,но за вбъдеще ме интересува информацията от питанията ми!Благодаря на всички ,Ванка -успокои ме ,че съм в норми и ще продължавам да меря с разни емулатори ,сравнявам и съответно при резултат -информирам!
С нами Бог!

0886 224486
Markony
КОЛЕГА
Мнения: 264
Регистриран на: Сря Май 14, 2008 4:58 am
Местоположение: Русе

Re: BMW 3 серия 1.9 М43В19(19 4Е 1) бензин/газ

Мнение от Markony »

Ясно,всичко дето е бош :).
BaHka
КОЛЕГА
Мнения: 177
Регистриран на: Съб Яну 12, 2008 2:15 am
Местоположение: Силистра

Re: BMW 3 серия 1.9 М43В19(19 4Е 1) бензин/газ

Мнение от BaHka »

Само да вметна нещо за тези мотори - доста чест проблем прави клапана за маслените пари. Намира се на всмукателния колектор под жилото за газта. Също често като дефектира и се сцепва маркуча който влиза в него и смуче въздух. На запален двигател НЕ трябва да има вакум и НЕ трябва да се променя работата му при отвиване на капачката за маслото.
oem
КОЛЕГА
Мнения: 290
Регистриран на: Пет Юли 23, 2010 11:53 am
Местоположение: Горна Оряховица

Re: BMW 3 серия 1.9 М43В19(19 4Е 1) бензин/газ

Мнение от oem »

До тук единствено иванов каза нещо компетентно. Ще ме извинявате ама имате да четете много щом едно просто атмосферно бмв ви мъчи.

Какво е това приспособен дебитомер бе "колеги"? А какво правим с линеаризацията? Колкото е приспособен дебитомера толкова ще ви е приспособен и въздуха и аванса и ламбдата и т.н. Да се чудиш на 60 градуса защо ти е 16 градуса аванса... е каква диагностика правим? Ми той на -20 познай какви градуси ще ти покаже... :)

Пращай го клиента да си купува дебитомер какъвто трябва или да ходи да се спасява, и не се занимавай с глупости ами отваряй литературата, че апаратурата ще седи в шкафа!
Chip Tuning, DPF/FAP/Adblue/EGR/Inlet Swirl Flap/SAI/Lambda/DTC's remove/ MAHA LPS3000 2WD Chassis Dynamometer
O.E.Motorsport - tuning & innovation
ogromnii
КОЛЕГА
Мнения: 720
Регистриран на: Чет Окт 21, 2010 6:04 am
Местоположение: софия, павлово

Re: BMW 3 серия 1.9 М43В19(19 4Е 1) бензин/газ

Мнение от ogromnii »

хаха наскоро слагах на а6 дебитомер от хонда, на живи данни оригиналния работеше на обратно, сложих го за проба да видя дали ще се промени ситуацията, т.е. дали е пръднал дебитомера или има проблем с инсталация и т.н.
кривата почти съвпадна с "очаквани стойности" , изкарах колата за тест-драйв, срещнах клиента на улицата, много му хареса как върви колата и цената която му казах за ненужния ми дебитомер и нещата останаха така :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: случки в живота има всякакви, и все пак този който плаща сметката има последната дума, когато решението е изгодно за двете страни и работата е свършена на 90% кое е лошото? а и за дъртия курник с отдавна откраднат катализатор, не сменян ангренаж (щото е скъпо) :shock: не мисля че има кой знае какво значение.
смятам ясно ви е що за клиент е това - изтъкнал съм му рисковете от не смяна на ангренажа ама той си кара сляпо разчитайки на късмет :mrgreen:
rudoni
КОЛЕГА
Мнения: 779
Регистриран на: Сря Авг 24, 2011 8:40 pm
Местоположение: Крумовград

Re: BMW 3 серия 1.9 М43В19(19 4Е 1) бензин/газ

Мнение от rudoni »

Земляк,хем не ме мъчи хем много съм изчел.Зададох въпросите си конкретно- колко трябва да бъдат параметрите при тези условия ,защото никъде не ги пише и съм си ги изчислявал сам ,но ми идват много криви .Това за дебитомера е много ясно ,но какво представлява "приспособен" -просто му е премахната пластвасовия водач и щекерите са със свободен достъп за всяка букса!Клиента донесе една торба за проби и трябваше да се напасне подходящия . И затова питах! Убедих го, че без нов няма да мине!

И все пак ,ако някой има логове или информация ,моля да ми отговори!Заради знанието!
С нами Бог!

0886 224486
bobolin4o
КОЛЕГА
Мнения: 1718
Регистриран на: Чет Окт 13, 2005 9:15 pm
Местоположение: Велико Търново
Обратна връзка:

Re: BMW 3 серия 1.9 М43В19(19 4Е 1) бензин/газ

Мнение от bobolin4o »

rudoni написа:Земляк,хем не ме мъчи хем много съм изчел.Зададох въпросите си конкретно- колко трябва да бъдат параметрите при тези условия ,защото никъде не ги пише и съм си ги изчислявал сам ,но ми идват много криви .Това за дебитомера е много ясно ,но какво представлява "приспособен" -просто му е премахната пластвасовия водач и щекерите са със свободен достъп за всяка букса!Клиента донесе една торба за проби и трябваше да се напасне подходящия . И затова питах! Убедих го, че без нов няма да мине!

И все пак ,ако някой има логове или информация ,моля да ми отговори!Заради знанието!
Това знание смятам за излишно! На пръсти се броят Дебитомерите, с абсолютно еднаква линейност на показанията.
За бензинов двигател, било то атмосферен или с турбо, показанието на дебитомера е от ИЗКЛЮЧИТЕЛНА важност за правилната работа на двигателя. Насочи усилията си не да сменяш една торба дебитомери, а да обясниш на клиента, че единствения начин колата му да работи като хората и да има нормален разход е да си смени дефектиралия дебитомер с нов и оригинален при това такъв.
Нямали били пари за ново... пък всяка вечер са на кръчмата! За теб остава само занимавката с напасването и пробите...
TuningMaster Изображение
0887 704 900
oem
КОЛЕГА
Мнения: 290
Регистриран на: Пет Юли 23, 2010 11:53 am
Местоположение: Горна Оряховица

Re: BMW 3 серия 1.9 М43В19(19 4Е 1) бензин/газ

Мнение от oem »

Докато има такива майстори, ще има и такива коли... няма как. Както каза и боболинчо даже бих казал дебитомер не само е изключително важен. Той е първостепенното при бензиновите мотори! Грешен дебитомер = грешна линеаризациа. Грешно смятане на лоад-а на мотора, а той е главната стойност във всички формули на ЕКУ-то. Лоад-а като не е верен нищо друго няма да бъде вярно. Аман от клиенти ама аман и от майстори! Засрамете се. Като няма пари за нов, намерете моргаджииски, но да бъде същия за мотора и работещ.

Искате помощ, а се ебавате с науката! Това са елементарни неща. Елементарни грешки... :twisted:
Chip Tuning, DPF/FAP/Adblue/EGR/Inlet Swirl Flap/SAI/Lambda/DTC's remove/ MAHA LPS3000 2WD Chassis Dynamometer
O.E.Motorsport - tuning & innovation
Заключено