Berlingo 2005 2.0 HDI 90hp не пали (решено)

- бензинови двигатели<br>
- дизелови двигатели<br>
- ABS<br>
- AirBAG<br>
- Климатици<br>
- Имобилайзери<br>
- Сервизни интервали(километражи)<br>
- Други системи
oem
КОЛЕГА
Мнения: 290
Регистриран на: Пет Юли 23, 2010 11:53 am
Местоположение: Горна Оряховица

Berlingo 2005 2.0 HDI 90hp не пали (решено)

Мнение от oem »

Здравейте колеги. Боря се с едно Берлинго. През 2005-та е претърпяло катастрофа и от тогава не е палено. ЕКУ-то е било извадено и 6 години не е било захранвано. Сега колата е сглобена, но не пали. ЕКУ-то си беше загубило конфигурациите. Сега е програмирано и имото е освободено, но не пали. Всички връзки и напрежения са проверни, но инжекторите не отварят.

На стартер на диагностиката се виждат обороти, налягане 250 - 300 бара, регулатора се управлява, но инжекторите стигат 100% корекция и набива грешки:
P0341 permanent fault cylinder reference signal value received in correct
p1164 permanent fault fuel pressure signal pressure coherence.

На реални данни показва 71 волта напрежение на инжекторите, но на осцилоскопа на дюзите сигнала е много слаб и не ги отваря.

Мисля, че кондензатора се е споминал. ЕКУ-то е Siemens SID801A.

Преди да сменя ЕКУ-то а и е ще мине време докато намеря такова рекох да питам и вас за мнение.

Да спомена, че пробвах преди това и с други дюзи, прозвънени са кабелите от ЕКУ-то до дюзите. Няма късо или съпротивление. Всички напрежения към ЕКУ идват на контакт.
Последно промяна от oem на Пон Окт 03, 2011 3:19 pm, променено общо 1 път.
Chip Tuning, DPF/FAP/Adblue/EGR/Inlet Swirl Flap/SAI/Lambda/DTC's remove/ MAHA LPS3000 2WD Chassis Dynamometer
O.E.Motorsport - tuning & innovation
oem
КОЛЕГА
Мнения: 290
Регистриран на: Пет Юли 23, 2010 11:53 am
Местоположение: Горна Оряховица

Re: Berlingo 2005 2.0 HDI 90hp не пали

Мнение от oem »

Публикувах точните номера на грешките.
Chip Tuning, DPF/FAP/Adblue/EGR/Inlet Swirl Flap/SAI/Lambda/DTC's remove/ MAHA LPS3000 2WD Chassis Dynamometer
O.E.Motorsport - tuning & innovation
bobolin4o
КОЛЕГА
Мнения: 1719
Регистриран на: Чет Окт 13, 2005 9:15 pm
Местоположение: Велико Търново
Обратна връзка:

Re: Berlingo 2005 2.0 HDI 90hp не пали

Мнение от bobolin4o »

Първата грешка звучи като зацепка... или няма сигнал от един от двата датчика, провери с осцилоскопа.
Втората, на контакт колко бара показва датчика на рейла? А ако го развиеш или пък ако развиеш някоя тръбичка от рейла трябва да е 0 (естествено). На контакт ли я записва (втората) или като развъртиш мотора?
Така или иначе първата грешка е по-важна според мен. Не че втората е маловажна де :lol:
TuningMaster Изображение
0887 704 900
ivanovbg
КОЛЕГА
Мнения: 2273
Регистриран на: Сря Мар 11, 2009 8:00 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:

Re: Berlingo 2005 2.0 HDI 90hp не пали

Мнение от ivanovbg »

Не ми каза за датчика на разпределителния вал.Или е прескочил ремъка или проблема е в датчика,по скоро първото в следствие на удара.Няма как да пусне дюзите като бърка къде е 1-ви цилиндър.
Обновяване/ъпдейт на всички Launch- Х431, Easidiag, Idiag, Mdiag...имам още в наличност 0898 60 72 67
oem
КОЛЕГА
Мнения: 290
Регистриран на: Пет Юли 23, 2010 11:53 am
Местоположение: Горна Оряховица

Re: Berlingo 2005 2.0 HDI 90hp не пали

Мнение от oem »

На контакт налягането е 8 бара.

Като откача датчика на разпределителния вал не би ли трябвало пак да запали? Пробвах го и не пали.
Chip Tuning, DPF/FAP/Adblue/EGR/Inlet Swirl Flap/SAI/Lambda/DTC's remove/ MAHA LPS3000 2WD Chassis Dynamometer
O.E.Motorsport - tuning & innovation
Ilko
КОЛЕГА
Мнения: 247
Регистриран на: Съб Окт 17, 2009 10:33 pm
Местоположение: Монтана

Re: Berlingo 2005 2.0 HDI 90hp не пали

Мнение от Ilko »

За Сименса не знам, ама Боша в Пежо/Ситроен ХДИ със сигурност не пали без датчика на разпределителния вал... и много бързо познава ако е прескочил зъб.

Съжалявам, че не мога да помогна с повече, ама ще следя темата с интерес, че имам подобен проблем с едно Пежо406ХДИ, което не записва грешки, всичко си има, ама не пали... Не е при мен, засега чакам монтьорите да се наиграят пък после ще му отварям ЕКУ-то.
Извинявам се за отклонението.
Успех с ремонта на теб.
oem
КОЛЕГА
Мнения: 290
Регистриран на: Пет Юли 23, 2010 11:53 am
Местоположение: Горна Оряховица

Re: Berlingo 2005 2.0 HDI 90hp не пали

Мнение от oem »

Днес ще закача с осцилоскопа да проверя синхронизацията след като монтьорите проверят зацепването.

Ето инфо да си имате :)

http://static.kristoz.com/wordpress/wp- ... iemens.pdf
http://static.kristoz.com/wordpress/wp- ... IEMENS.pdf
http://static.kristoz.com/wordpress/wp- ... iemens.pdf
Chip Tuning, DPF/FAP/Adblue/EGR/Inlet Swirl Flap/SAI/Lambda/DTC's remove/ MAHA LPS3000 2WD Chassis Dynamometer
O.E.Motorsport - tuning & innovation
oem
КОЛЕГА
Мнения: 290
Регистриран на: Пет Юли 23, 2010 11:53 am
Местоположение: Горна Оряховица

Re: Berlingo 2005 2.0 HDI 90hp не пали

Мнение от oem »

Запалихме. При удара захващането на датчика се е изкривило и даваше много дълги сигнали от време на време. Беше много близо до колелото. Ремъка също беше прехвърлил 1 зъб :)
Chip Tuning, DPF/FAP/Adblue/EGR/Inlet Swirl Flap/SAI/Lambda/DTC's remove/ MAHA LPS3000 2WD Chassis Dynamometer
O.E.Motorsport - tuning & innovation
bobolin4o
КОЛЕГА
Мнения: 1719
Регистриран на: Чет Окт 13, 2005 9:15 pm
Местоположение: Велико Търново
Обратна връзка:

Re: Berlingo 2005 2.0 HDI 90hp не пали

Мнение от bobolin4o »

Бравос!
Ами с P1164 к'во стана?
TuningMaster Изображение
0887 704 900
oem
КОЛЕГА
Мнения: 290
Регистриран на: Пет Юли 23, 2010 11:53 am
Местоположение: Горна Оряховица

Re: Berlingo 2005 2.0 HDI 90hp не пали

Мнение от oem »

Няма го. Тази грешка се появява явно когато въртя на стартер прекалено много време. Примерно за повече от 5 сек налягането стига 400 бара и тогава всичко се занулява като данни, регулатора затваря, налягането пада на 24 бара и набива тази грешка.
Chip Tuning, DPF/FAP/Adblue/EGR/Inlet Swirl Flap/SAI/Lambda/DTC's remove/ MAHA LPS3000 2WD Chassis Dynamometer
O.E.Motorsport - tuning & innovation
oem
КОЛЕГА
Мнения: 290
Регистриран на: Пет Юли 23, 2010 11:53 am
Местоположение: Горна Оряховица

Re: Berlingo 2005 2.0 HDI 90hp не пали (решено)

Мнение от oem »

Все пак ще се наложи да сменя датчика. Като го приближа до колелото както е по маркировката там и колата не пали и в реални данни пише, че няма синхронизация. Като го отдалеча съвсем леко пали и работи, но от време на време пропуска някои цилиндър. Отдалеча ли го още припалва и гасне.
Chip Tuning, DPF/FAP/Adblue/EGR/Inlet Swirl Flap/SAI/Lambda/DTC's remove/ MAHA LPS3000 2WD Chassis Dynamometer
O.E.Motorsport - tuning & innovation
ivanovbg
КОЛЕГА
Мнения: 2273
Регистриран на: Сря Мар 11, 2009 8:00 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:

Re: Berlingo 2005 2.0 HDI 90hp не пали (решено)

Мнение от ivanovbg »

От новото е по хубаво само чуждото :lol:
А с осцилоскоп гледа ли дали има пропуски като пропуска цилиндъра?Може и на коляновия да имаш проблем.Или пък някой клапан :mrgreen:
Обновяване/ъпдейт на всички Launch- Х431, Easidiag, Idiag, Mdiag...имам още в наличност 0898 60 72 67
oem
КОЛЕГА
Мнения: 290
Регистриран на: Пет Юли 23, 2010 11:53 am
Местоположение: Горна Оряховица

Re: Berlingo 2005 2.0 HDI 90hp не пали (решено)

Мнение от oem »

Не съм гледал щото датчика на кол. вял е на гадно място и не мога да мушна щипката там за да гледам синхронизация. Смених датчика, запалихме, псувах майсторите после щото са пуснали директен вакум на ЕГР-а и отначало запуши зверски. Поработи колата около 2 часа на място. Наляхме редекс двойна доза, и корекциите на дюзите си дойдоха на мястото и мотора мърка.
Chip Tuning, DPF/FAP/Adblue/EGR/Inlet Swirl Flap/SAI/Lambda/DTC's remove/ MAHA LPS3000 2WD Chassis Dynamometer
O.E.Motorsport - tuning & innovation
Todio
КОЛЕГА
Мнения: 568
Регистриран на: Нед Юни 12, 2005 6:39 pm
Местоположение: Асеновград
Обратна връзка:

Re: Berlingo 2005 2.0 HDI 90hp не пали (решено)

Мнение от Todio »

Здравейте! Да се включа и аз по темата. Имам същия проблем с подобна кола, но е 2002 год. иначе е със същата система. Колата пали когато тя поиска, а не когато искам аз. Проверих захранванията на компа - ОК; смених датчик колянов вал; инпулси от двата датчика - ОК; синхронизация има; проверих снопа проводници за протривания; вече нямам идея за проблема. Най-интересното е, че в инстумент панела и в BSI, записва грешка свързана със скороста на колата, а тя не епомръднала и метър; записва и охлаждаща течност, а датчика е наред. Помагайте.
oem
КОЛЕГА
Мнения: 290
Регистриран на: Пет Юли 23, 2010 11:53 am
Местоположение: Горна Оряховица

Re: Berlingo 2005 2.0 HDI 90hp не пали (решено)

Мнение от oem »

Някакви конфигурации да са правени? Колата АБС има ли? Грешка в сигнала за скорост може да запише ако е бутано по конфигурациите на ЕКУ. Когато не пали какво прави? Изобщо ли не припуква или припалва и гасне?
Chip Tuning, DPF/FAP/Adblue/EGR/Inlet Swirl Flap/SAI/Lambda/DTC's remove/ MAHA LPS3000 2WD Chassis Dynamometer
O.E.Motorsport - tuning & innovation
Публикувай отговор