Opel Zafira 1.8 дросел

- бензинови двигатели<br>
- дизелови двигатели<br>
- ABS<br>
- AirBAG<br>
- Климатици<br>
- Имобилайзери<br>
- Сервизни интервали(километражи)<br>
- Други системи
rockton
КОЛЕГА
Мнения: 595
Регистриран на: Вто Май 27, 2008 7:29 am
Местоположение: Захарна Фабрика

Opel Zafira 1.8 дросел

Мнение от rockton »

Здравейте колеги
Opel Zafira 1.8 1999година X18XE1 ECU Simtec 70
има -поставен газов инжекцион Ловато, преди 6 месеца- работещ добре !
Проблемът е липса на подръжка -оборотите на празен ход и на бензин и на газ.
Колата пали с подаване газ (на педал) и ако не се подържа газта гасне веднага , без значение студена топла.
Единствената грешка която записва ЕЦУто е /датчик положение дроселна клапа-аномалия/ , грешката е неизтриваема! тоест в статично положение се трие но веднага след стар я записва отново!
-Газаджията който е монтирал газовата се е опитвал да помогне,той има съшата Зафира и е свалил неговата дроселна клапа (работеща безпроблемна) , преместил я е на този автомобил...но ефекта от "дефекта" е същият, веднага записва същата грешка и не я изтрива!
газаджията тества със ТЕКСА , аз съм тествал с Брайан Бее фаст бокс и с АТS 900
кабели проверени маси заземки проверени всичко е наред!
-въпросът ми е такъв, Кой от опелските тестери може да прави адаптация на дросел клапа, и въобще възможно ли е при този дросел и при това ЕСУ???
В моите два кодочетеца такава опция и вузможност не съществува!
Или ако някой колега се е зблъсквал с подобен проблем моля да помага?

П.С имам едно наум за дефектипал ECU но нямам друг за тест и проба, че е с имоб.

Благодаря предварително на отзовалите се :D
"четенето на грешки" - не е диагностика , "изтриването на грешки" - не е ремонт! тел: 089 6633459
bobolin4o
КОЛЕГА
Мнения: 1718
Регистриран на: Чет Окт 13, 2005 9:15 pm
Местоположение: Велико Търново
Обратна връзка:

Re: Opel Zafira 1.8 дросел

Мнение от bobolin4o »

При положение, че си проверил захранванията, връзката м/у компа и дросела; не разбрах отчита ли положението на клапата (TPS)... остава си само комп.
TuningMaster Изображение
0887 704 900
Aspar
КОЛЕГА
Мнения: 148
Регистриран на: Пон Фев 09, 2009 7:57 pm
Обратна връзка:

Re: Opel Zafira 1.8 дросел

Мнение от Aspar »

Здравейте тук проблема е ецу има същате тема в графа проблеми там смених ецу и стана купих всичко ецу имо клуч
rockton
КОЛЕГА
Мнения: 595
Регистриран на: Вто Май 27, 2008 7:29 am
Местоположение: Захарна Фабрика

Re: Opel Zafira 1.8 дросел

Мнение от rockton »

-Здравейте колеги
Развитие по темата има, преди два дни ,клиентът ми докара отново Зафирата, бях му намерил ЕЦУто + имобилайзера и ключа, втора употреба всичко свалено от работещ автомобил, катастрофирал и разпродаден на части!
Набързо "наскубах" конекторите и куплирах новото ЕЦУ, имообокса закачих само на куплунга му ,висящ , като в транспондера вкарах неговият си ключ и го фиксирах там със скоч лепенка , дръпнах го възможно по далеч от патрона на контактният ключ.......-и стартирах! запали си от раз , както и със нейният си компот.....нооооооо :( дефектът беше същият, пак не поддържа обороти на празен ход! Чета веднага с кодочетеца, грешката е съшата както и с нейният си компот, перманентна като залепена Р0505, по време на работещ двигател, трия, чека угасва зая секунда и веднага се появява -светва отново, както и грешката! При изгасен мотор полужение контакт трия грешката и ЕЦУто е чисто, чека свети защото чака старт сигнал, но колкото и пъти да връщам контакта и да го вкл. отново грешката не се записва...-докато не стартирам двигателя!
Описанието е в добавеният файл, но всички пътища водят към дросел клапара и по точно към двигателчето за контрол на празният ход ( ICS)
Значи излиза че компира(ЕЦУ) е здрав и проблема май не е в него не е възможно според мен и с двете ЕЦУ да дава едни и същи грешки??? ......Помагайте моля.
-Какво направих в последствие, свалид дросел клапата и я почистих основно, беше с много налепи и нагар, отворих задният ламаринен капак който е като "консерва" и изпръсках TPS със "Kontox", опитах се да пръсна и на моторчето но, знаете това е почти невъзможно, особенно да стигнеш до четките му!
Междувременно, замерих всичко от конектора до връзките вътре, както и за съпротивление на потенциометрите , така и за контакт, всичко е ОК. като по книга. Моторчето работи, консумацията му, ми се струва нормална около 300-400ма при 10 волта. Поставих обратно дросела без да му затварям задния капак(за пробата) , проверих отново всички кабели от дросел клапата до ЕЦУто , всичко ОК. На контакт проверих и напреженията на двата потенциометъра TPS , има го нормално е 5.2v., както и активните към ЕЦУ напрежения, при отворена и затворена клапа са си нормални, моторчето не се раздвижва, но мисля че при положение контакт трябва да е така????
СТАРТИРАХ ДВИГАТЕЛЯ пак с педал газ, малко задържах педала и го отпуснах и ооооо чудо оборотите задържаха на около 800-900.... но "стъпковото" моторче не се раздвижва и грешката е отново същата Р0505 , върнах компютъра (нейният си) на колата! Ефекта беше същият отново същата грешка и работешя по същият начин поне оборотите се стабилизираха на 850 (това го отдавам на почистването)....стъпковото моторче отново не се раздвижва!
-Та излиза че ще трябва да връщам ЕЦУто на колегата , и да поръчвам дросел клапа, проверих цената(клиентска) на нова с доставка за два дни е 630 левчета.
Лесно ще я поръчам , и клиентът ще съгласен, .....но ако и след новата клапа нещата се повторят, направо ми настръхва косата..............??????
Помагайте колеги, кой с каквото може, съвети напътствия......аз чесно казано се "обуначих" и омотах като патарок в калчища.....пуши ми главата
Благодаря на всички...............

П.С. Опитах се да добавя файл тук с описанието на грешка P0505 но не успявам разширенията rar , JPG не са разрешени тук.
"четенето на грешки" - не е диагностика , "изтриването на грешки" - не е ремонт! тел: 089 6633459
renene
КОЛЕГА
Мнения: 303
Регистриран на: Нед Мар 23, 2008 6:43 pm
Местоположение: люлин 2

Re: Opel Zafira 1.8 дросел

Мнение от renene »

Здравеи колега,имах същия проблем астра Г по добре търсете друг блок на старо отново ,защото проблема е масов ,а и можеш да го върнеш в рамките на деня :D .А с клапата го отнасяш......Вероятността проблема да е същия е голяма.Най добре е разбира се от работеща кола.....тоест Опел :D
диагностика по всяко време и място 0899937450,ремонт ел.инсталации френски коли
renene
КОЛЕГА
Мнения: 303
Регистриран на: Нед Мар 23, 2008 6:43 pm
Местоположение: люлин 2

Re: Opel Zafira 1.8 дросел

Мнение от renene »

Още един вариант прочети катастрофиралия опел или вземете дросела за проба
диагностика по всяко време и място 0899937450,ремонт ел.инсталации френски коли
ludiqmaks
КОЛЕГА
Мнения: 122
Регистриран на: Нед Дек 14, 2008 8:17 pm
Местоположение: Варна

Re: Opel Zafira 1.8 дросел

Мнение от ludiqmaks »

А стъпковия мотор за празния ход проверилиго дали работи :arrow: данеби от там да се бърка компа и да дава грешка в дросела.
mitko
КОЛЕГА
Мнения: 603
Регистриран на: Съб Дек 10, 2005 4:35 pm
Местоположение: Велико Търново
Обратна връзка:

Re: Opel Zafira 1.8 дросел

Мнение от mitko »

ludiqmaks написа:А стъпковия мотор за празния ход проверилиго дали работи :arrow: данеби от там да се бърка компа и да дава грешка в дросела.
Ти май не четеш ???? |Този мотор стои в самата клапа !! Човека е писал че дори е проверил консумацията му .

regards
ludiqmaks
КОЛЕГА
Мнения: 122
Регистриран на: Нед Дек 14, 2008 8:17 pm
Местоположение: Варна

Re: Opel Zafira 1.8 дросел

Мнение от ludiqmaks »

:oops: Извинете ме.
BaHka
КОЛЕГА
Мнения: 177
Регистриран на: Съб Яну 12, 2008 2:15 am
Местоположение: Силистра

Re: Opel Zafira 1.8 дросел

Мнение от BaHka »

Човека каза, че са слагали на газаджията дросела, който е работещ и пак записва грешката. Сигурен ли си в състоянието на окабеляването? То май само те останаха.
rockton
КОЛЕГА
Мнения: 595
Регистриран на: Вто Май 27, 2008 7:29 am
Местоположение: Захарна Фабрика

Re: Opel Zafira 1.8 дросел

Мнение от rockton »

-Здравейте на всички колеги взели участие и дали съвети,... за което благодаря!
-Вчера "убих" още един ден в търсене ровене копане мерене и замервания по въпросната "зафирка"...експерименти проби, тестове...ноооо без особен резултат!
-Та ето "отчета" за свършеното и резултата!
Когато сутринта отидох в сервиза, реших да почистя (за кой ли път???) куплунгите на ЕЦУто със шпрей, после ги обезмаслих отново със шпрейче и накрая ги издухах с компресора...такааааа, включих ги! -забравих да спомена че през ноща акумулаторът беше разкачен, изключен...инсталацията(на газовия инжекцион) и тя разкачена, кабелите на инсталацията горе за инжекторите и датчиците , ги бях извадил като "свински черва" от пласмасовата кутия(канала)...всичко беше все едно "бомба е паднала" но куплунгите включени!
Включих и разкачената клейма на акумулатора(-) и подадох контакт, чета с кодочетеца, там си е гадната грешка Р0505 демек моторче за празния ход-твърде висок сигнал!.....-изтривам грешката..и без да връшам контакта паля,...запали на четвърт но не успя да задържи оборотите-паднаха под 500 и угасна! -Паля пак и и подавам малко газ на педал за около 10 секунди на 1200-1300 оборота, после нарочно ги отпуснах рязко(педала), но двигателя задържа обороти около 900 и замърка спокойно, изфорсирах на два три пъти...няма промяна държи си ги на 900 и не кълве при разко отпускане на педала!! Кога поглеждам чек енджин НЕ СВЕТИ изгаснал.....ооооо чудо веднага чета пак ЕСУто, и каква изненада ----НЯМА ЗАПИСАНИ нито статични нито динамични грешки??????, а сега де?? гледам живите параметри, температури ОК, ъгли на клапата ок. Шим управление на 9 градуса, а при покой(контакт само) беше на 6 градуса??? Изчаках така да си поработи около 10 минутки, на празен ход, вдигна 85 градуса на охладителната течност, чекът си беше угаснал, и нямаше записана никаква грешка! Изфорсираше се рязко-добре с отскок, а при плавно подаване на газ(педал) и примерно задържане на 2500 оборота, двигателят се държеше точно така както трябва, плавно набираше и държеше обороти без прекъсване притрисане и вибрации!
-Брях!!!! викам си ...-това как стана не можах да разбера, само ли се оправи???
-Да ..ама не!.....Реших да изгася мотора и да запаля пак да видим дали има повторяемост!.......-и си ....Е.А и "кепенците"..осра позицията.....!
-стартирах мотора , запали от раз без да му помагам с педал газ и държи оборотите на 900(като умрял свещ) не ги клати работи спокойно и равномерно...ноооо- чек енджин светна на 5тата секунда след старта, чета отново..Р0505(макя му и трън), трия....5 секунди, и светва пак и пак записал грешката!
Пробвам да подам рязко газ, изфорсира се с отскок до3000-3500, обаче като и подам плавно газ започва да прекъсва, притриса още от 1200-1300 оборота и ако се опитам да задържа примерно на 2000 оборота- не става клати и прекъсва като все едно че не работи цилиндър и оборотите играят между 1500 и 2000 при задържан в позиция педал на газта, ако натисна повече заиграват между 2000 и 2500 и така нагоре все си играят и все не работи равномерно!
Видях се в приключение, цял ден,.... премерих кабел по кабел цялата инсталация, земи маси захранвания ,ликаж, всичко ок, налягане на горивото, ок. компресия ок. 15ат. на всеки цилиндър, всички вакуми да не смуче отнякъде въздух(запушвах отпушвах)-не би' ..дори разкачих зареждането от алтернатора, да не би да вкарва променлива съставна в изправеното напрежение...-не и не, зарядно напрежение при всички обороти е 14.4 волта!
Разкачах датчика на разпределителният вал(отчете го като грешка) но запали макар и по трудно..и пак същато, проверих и зъбите на коляновия вал- на датчика..-да не би някой да е откъртен липсващ...не всички са си там и е ок....и какво ли още не пробвах вече не помня......не и не няма промяна двигателят работи добре на обороти 900 пали веднага без педал газ, но при подаване плавно на газ започва да тресе прекъсва прескача тъпче..абе не работи нормално!
Писна ми и затворих всичко възстанових и газовата система изолирах и поставих кабелите по местата им, закачих ЕЦУто на болтовете му...демек всичко по местата си както си беше!
-Запалих.....-пак без педал газ и пак оборотите си стоят на 900 не кълве , чека свети, подавам плавно газ.....започва да тресе и прекъсва на пресекулки по същият начин, клатейки оборотите, ..прехвърлям на ГАЗ двигателя подгрят, прехвърли без да се разбере че е минала на газ, няма разклащане на оборотите, и пробвам да подам плааавно газ с педала.....хоп съшата работа като и на бензин. оше от 1200 оборота се усеша тресене и прекъсване като да не работи цилиндър???, демек както на бензин така и на газ.........а блокът с четирите бобини е чисто нов(SAGEM) сменен преди около месец от газаджията който е монтирал газовата система??? ...Значи опирам до управлението на бобините а то е в ЕЦУто...значи пак излиза че дефектът е в ЕЦУто?????
-Зарязах я в сервиза че стана 20 часът и жената ще ме изгони вече.........-утре ще я мъча пак.......
Поздрави!!!!
"четенето на грешки" - не е диагностика , "изтриването на грешки" - не е ремонт! тел: 089 6633459
rangel1
КОЛЕГА
Мнения: 630
Регистриран на: Пон Апр 20, 2009 6:36 pm
Местоположение: Русе

Re: Opel Zafira 1.8 дросел

Мнение от rangel1 »

Колега според мен проблема е в дросела или в окабеляването.Незнам как проверяваш кабелите,аз ги товаря с около 10А моментно като измервам и тока и няма начин повреден
кабел да не се предаде.Изходно напрежение на TPS с осцилоскоп и според мен на контакт
трябва да има някакво движение на клапата за да подготви мотора за стартиране и последващо стабилизиране.......
autobo
КОЛЕГА
Мнения: 50
Регистриран на: Сря Авг 27, 2008 8:19 pm

Re: Opel Zafira 1.8 дросел

Мнение от autobo »

Колега според мен проблема е в бобините.Имал съм такъв случай.
renene
КОЛЕГА
Мнения: 303
Регистриран на: Нед Мар 23, 2008 6:43 pm
Местоположение: люлин 2

Re: Opel Zafira 1.8 дросел

Мнение от renene »

Дай да я видим таз кола колега, на светофара ли ти е сервиза ?
диагностика по всяко време и място 0899937450,ремонт ел.инсталации френски коли
rockton
КОЛЕГА
Мнения: 595
Регистриран на: Вто Май 27, 2008 7:29 am
Местоположение: Захарна Фабрика

Re: Opel Zafira 1.8 дросел

Мнение от rockton »

renene написа:Дай да я видим таз кола колега, на светофара ли ти е сервиза ?
Благодаря ти колега, да сервиза е на светофарите на Царица Йоанна и Добринова скала, срещу блок 361 -вътре в големия паркинг!
-Колата не е при мен в момента, но след 10тина дни ще се върне пак!
Развръзката!!!... Клиентът намери някакви негови приятели в Германия които ще му изпратят ЕЦУ + Immo + ключ ....и тогава, като пристигнат елементите ще ми я докара отново за довършване!
Наистина ЕЦУто си беше дефектирало (според мен) понеже, едно че не управлява дросела, ами и изходният сигнал за бобината на 2ри цилиндър, синусуидата беше с малък размах и "сгърчена" амплитуда, оттам идва и прекъсването тресенето и лошата работа на мотора при плавно подаване на педал газ след 1200 оборора.
На следващият ден мерих всичко с осцилоскопа, и до този извод стигнах, сега чакам клиентът да си получи компонентите от Германия и да ми я докара отново!
Колега renene , моля те за тел.номер на който да мога да ти се обадя ако видя накакъв голям зор след като ще завърне прословутата Зафира, пък и щом сме близо(люлин) ще ми бъде много приятно да се запознаем и помагаме с каквото можем.
със уважение :Иван Мийков 0887 817552 0896 633459
"четенето на грешки" - не е диагностика , "изтриването на грешки" - не е ремонт! тел: 089 6633459
Публикувай отговор